Camille Van Vyve, 37 jaar, getrouwd, 3 kinderen. Locatie: Mexico City Functie: Content Strategist.
Corentin! We gingen samen naar de universiteit en volgden Business Engineering aan de UCL. De goede oude tijden… Hoewel we daarna elk een complete andere weg insloegen, bleven we hele goede vrienden. Toen easyvest op zoek was naar iemand die gespecialiseerd was in contentcreatie, én ik zelf een kleine verschuiving had gemaakt van pure journalistiek naar contentstrategie voor tech startups, vonden we elkaar. Het goede aan COVID was dat niemand er bezwaar tegen had dat ik deze opdracht uitvoer vanuit Mexico, waar we ons al twee jaar bevinden vanwege het werk van mijn man.
Ik ben de huisjournaliste. Ik onderzoek en schrijf blogposts over onderwerpen die mogelijk interessant zijn voor onze klanten en leads. Ik probeer deze inhoud op de meest effectieve manier aan de man te brengen - bijvoorbeeld via onze website, e-mails en posts op sociale media. Maar ik stuur het ook door naar 'echte' journalisten wanneer het onderwerp een breder publiek verdient.
De constante zoektocht naar de juiste factoren. Het onderwerp en de inhoud alleen zijn niet voldoende: je moet de machine blijven oliën om de juiste mensen op het juiste moment te bereiken. Deze "finetuning" gebeurt in nauwe samenwerking met Antoine, onze CMO. En dat vereist ook afwegingen: wat ik persoonlijk beschouw als een goede blogtitel, is misschien niet de beste titel om goed te scoren op Google, bijvoorbeeld. Het is niet allemaal zwart-wit, maar het belangrijkste is om de impact van onze acties direct te kunnen meten.
Ik raak steeds meer overtuigd van het belang van mensen bij de ontwikkeling van een professionele carrière. Ik begon te werken bij easyvest onder impuls van twee studievrienden, Corentin en Matthieu. Ik begon Wilfried magazine met twee oud-collega's van Roularta - het bedrijf dat Trends magazine publiceert en waarvoor ik 10 jaar heb gewerkt. Mijn ervaring bij Riaktr staat niet los van een interview met de toenmalige CEO, Sébastien Deletaille, voor een artikel voor Trends-Tendances. De scharnieren van mijn carrière zijn in mijn geval altijd mensen geweest.
In lijn met de rest: een roman schrijven.
Soms denk ik bij mezelf dat ik een meer wetenschappelijke studie had moeten doen. Marketing, financiën, communicatie zijn vakken die gemakkelijker op het werk kunnen worden geleerd dan de harde wetenschappen - waar ook informatica bij hoort. En ik kan nog steeds niet van dit ietwat ouderwetse idee afkomen dat échte vooruitgang uit de wetenschap komt.
Ik denk dat het ons zal lukken om een sterk merk neer te zetten, met een zeer herkenbare visuele identiteit. En ik zou graag willen dat we de uitdaging aangaan om de leidende pensioenplanningsapp van België te worden. Het productteam ontwikkelt momenteel iets heel innovatiefs: om dit doen slagen, zal er veel educatie en communicatiewerk nodig zijn!
Note: Dit artikel werd geschreven toen Easyvest door de FSMA werd erkend en gereglementeerd als agent voor bank- en beleggingsdiensten.